8 Mayıs 2013 Çarşamba

ATAŞEHİR'DE KOŞMAK...

    Koşunun gücü ve potansiyeli fark ediliyor artık. Belediyeler, özel kuruluşlar, büyük holdingler vs... Bundan hem koşu tutkunları hem de bu işi farkedenler yararlanıyor.

    Bir önceki haftasonu yani 28 Nisan 2013'te Ataşehir'de ilk kez bir resmi koşu organizasyonu düzenlendi. Ataşehir Belediyesi tarafından "Sağlık Koşusu" adıyla düzenlenen bu 10K'lık koşuyu evimin de yakın bir semtte olması nedeniyle kaçırmadım. Sabah 08.00 civarında Batı Ataşehir'de startın da verileceği Cumhuriyet Parkı'nda gittim. Göğüs ve çip numaraları yarış sabahı da dağıtılmaya devam ediyordu. Ataşehir Belediyesi'ni ilk kez böyle bir organizasyona ev sahipliği yapmasına rağmen gayet başarılı buldum. Her şey düzenli ve eksiksizdi. Parkın hemen karşısındaki belediyeye ait binaya çantalarımızı bıraktık. Katılım oranı gayet iyiydi; 530 kişi. 

    İznik'te 10K'yi 49 dakika gibi kendime göre iyi bir süreyle koşmuştum. Bu gazla Ataşehir'de de 49 ve hatta altında bir süreyle koşmayı hedeflerken daha ilk başlangıçta bunun zor olacağını anladım. Çünkü hava saat 09.00 olmasına rağmen çok sıcaktı ve parkur İznik gibi düz değildi. İniş ve çıkışların olduğu tahminimden zor bir parkurdu. Açıkçası sıcağın da etkisiyle bu parkurda zorlandım. Bu yarışta çok da önemli bir şeyi fark ettim kendimle ilgili; özellikle yarış koşarken müzik dinlemek tempomu ve ritmimi bozuyor daha doğrusu düzgün bir şekilde ritmimi bulamıyorum. Müziğin ritmi kendimi ayarlamamı engelliyor. Ya müziğin ritmiyle çok hızlı koşuyorum ya da yavaş. Bu yüzden artık hiç bir yarışta müzik dinlememeye karar verdim. Sadece doğayı ve kendimi dinleyeceğim.

    İnişlerle çıkışlarla ve sıcakla çetin bir mücadeleye girişerek Son 2 km.'de Ataşehir Bulvarı'na çıktım. Bulvar dümdüz, son kilometreler olduğunu da bildiğim için vitesi yükselttim ve yarışı 52 dakikada bitirmeyi başardım. Açıkçası ben yarış esnasında bundan çok daha fazla bir süre bekliyordum. Zaman zaman çok yavaşladığımı ve bunun pace'mi İznik'e göre çok düşürdüğünü zannediyordum ama arada ciddi bir fark olmadığını gördüm. Bu kadar zorlandığım bir parkurda bu sonuç beni mutlu etti açıkçası.

    Yarış sonrası belediyenin dağıttığı kumanyalar gayet doyurucu ve iyiydi. Dağıtılan bu kumanyalarla biraz kendime geldim. Ödül töreni de gayet düzgün ve aksamadan yapıldı. Gelecek senelerde bu organizasyonun daha da iyi ypılacağından şüphem yok. Belediyelerin bu işe el atması ve insanları teşvik etmesi hem önemli hem de çok güzel. Koşu tutkunlarının yarış takvimini zenginleştiriyor. (Bu arada koşu boyunca fotoğraflarımızı çeken ve emek veren Sn. Abdülkadir Yeşilyurt'a çok teşekkürler, ellerine sağlık)

Ataşehir 10K finish




Nike aplikasyonuna göre Ataşehir performansım
   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder